Paulina Brodd

För att få resultat

Oftast så sätter jag skyhöga mål, på vägen dit så brukar jag sätta delmål som tar mig till mitt mål. Nu har jag ett mål, jag vill få mina muskler att öka. Jag måste äta mer mat och träna rätt. Det finns många kunniga där ute som kan leverera ett toppenschema till mig MEN hur vet jag att just det schemat jag får med just dom övningarna tar mig till mitt mål?

Alla övningar passar inte alla, vi är alla olika så för att uppnå det resultat man själv vill nå till så krävs det att man testar sig fram.

För fem veckor sedan skrev jag ner mina kroppsmått. Idag har jag mätt nya mått och jämfört med resultaten för fem veckor sedan. När jag kört på nu under dessa veckor så har jag fått en ökad muskelmassa men min rumpa är densamma…

Jag vet att träning tar tid men jag känner bara Whaat?! Varför ser jag inga resultat på rumpan…

Det är därför det är så bra att mätta kroppsmåtten, att man jämför. Om man jämför så får du en bra bild över hur din kropp reagerar och om ditt träningsupplägg fungerar.

I mitt fall så måste jag ta tyngre vikter och ändra upplägg kring mina rumpövningar. Jag klagar inte, nej jag är stolt över mig själv som kommit tillbaka efter en förlossning och graviditet så jag får ha i åtanke att jag inte är lika stark direkt.

Jag vet att jag varit lite i min comfort zone, då menar jag att jag kört samma vikter och samma övningar men jag har inte velat köra på för hårt direkt när jag kommit från livets största maratonlopp(förlossningen)

Nu inför kommande vecka ska vi ändra om och köra tyngre så att min rumpa levererar lite resultat.

Lägger upp lite rumpövningar snart så håll utkik!


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar